Google+ Followers

sunnuntai 20. joulukuuta 2009

Kauniin Tikkalan juhlat jatkuu


Tikkala, Tikkala, Tikkala, Tikkala, kaunis Tikkala.
Kylän kauniin tunnetko sen, Särkijärven kirkkauden.
Pellot viljavat vaarojen, koivut tuuheat, valkoiset.
Täällä työtäni teen, olen onnellinen, uskon uuteen huomiseen.
Täällä työtäni teen, olen onnellinen, uskon huomiseen.

Tikkala, Tikkala, Tikkala, Tikkala, kaunis Tikkala.
Kesäpäivät lämpöiset, illan sillat kuutamoiset.
Kalasaaliit verkoista veen, metsämarjoista piirakat teen.
Näitä maistellen olen onnellinen, uskon uuteen huomiseen.
Näitä maistellen olen onnellinen, uskon huomiseen.

Tikkala, Tikkala, Tikkala, Tikkala, kaipaan Tikkalaan.
Jos vain muutan muualle, kotikylää kaipailen.
Kesämökkiä haaveilen, saunailtoja ystävineen.
Tätä aatellen olen onnellinen, uskon uuteen huomiseen.
Tätä aatellen olen onnellinen, uskon huomiseen.

Kaunis Tikkala - Sanat: Marja Ilvonen. Sävel: Teuvo Latvala
Yläkuvassa johtajaopettaja Matti Luostarinen ja koulun oppilaita esittämässä ohjelmaa. Pöydällä palaneen koulun pienoismalli, jonka on tehnyt Ville Rautiainen, koulun entinen oppilas. Seinäkoristeet on taiteilija Marja Ilvosen käsialaa. Alakuvassa menossa kuvaelma Jouluevankeliumi ja Enkeli taivaan.

Ystävällinen lanttulaatikko/ sianpotkan seurassa lievittää/
synttärijuhlien hautajaistunnelmaa./ Mistellinoksan alla Jeesus uusi/
juhlamaihari yllään jakaa/ lahjuksia hyväosaisille./
Hoosianna!/ Hoosianna!/ Hoosianna!/

AN kokoelmassa Elämänpelto (1991)

Oikein hyvää joulunalusaikaa kaikille lukijoille toivoo Aili-mummo!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos komentistasi! ♥