Google+ Followers

sunnuntai 22. tammikuuta 2012

Jos minä saisin valita...

Even piirustus Kirjava tyttönen tallustaa...
Sain ystävältäni Leena Lumilta tämän haasteen ja tehtävän. Kiitoksia, Leena, tämä on erilainen haaste!
Haasteen vastaukset kuvastavat niitä arvoja, joita meistä kukin kirjoittaja pitää elämässään tärkeinä.


Jos minä saisin valita
joukkosurmat loppuisivat kaikkialta.


Jos minä saisin valita
aseet ja sodat poistettaisiin koko maailmasta.


Jos minä saisin valita
maanpäälle laskeutuisi paratiisillinen rauha.


Jos minä saisin valita
ihmiset tervehtisivät toisiaan ystävällisesti.


Jos minä saisin valita
ihmiset hymyilisivät enemmän.


Jos minä saisin valita
ihmis- ja eläinrääkkäykset loppuisivat kokonaan.


Jos minä saisin valita
lapset saisivat valita vanhempansa.


Jos minä saisin valita
kateus ja ahneus poistuisivat keskuudestamme.


Jos minä saisin valita
maanviljelijätkin saisivat ihmisarvon.


Jos minä saisin valita
kaikki ihmiset olisivat rehellisiä.


Jos minä saisin valita
poikani perheellä olisi onnea ja siunausta.


Jos minä saisin valita
lapsenlapset löytäisivät unelma-ammattinsa ja -puolisonsa.


Jos minä saisin valita
kotitilamme säilyisi suvun hallussa.


Jos minä saisin valita
ihmiset kunnioittaisivat toisiaan.


Jos minä saisin valita
Suomen hallitus ja eduskunta kohtelisi ihmisiä tasapuolisesti ja yhdenvertaisina kaikkialla maassamme.


Jos minä saisin valita
kaikki vaivani häviäisivät.


Jos minä saisin valita
kuolisin ilman tuskia.


Lähetän haasteen edelleen suraaville henkilöille ja blogeille:


Sylville blogiin Elämää luonnossa.


Annelle blogiin Punatulkku.


Anjalle blogiin Anja-Reginan Aitta.


Ritvalle blogiin ritvan elämää.


Aikulle blogiin pieniä sanoja.


Maikulle blogiin Maijan monenmoista murua.


Herneelle blogiin Lohdun Lohdun.

 Toivotan teille, hyvät lukijani, oikein mukavaa ja äänestämisintoista sunnuntaita!
                                 Aili-mummo

24 kommenttia:

  1. Hienot ovat toivomuksesi haasteeseen. Nämä voisin itsekin kirjoittaa. Nyt onkin menossa mietintävaihe omien valintojen suhteen. Hyvää sunnuntain jatkoa!

    VastaaPoista
  2. Aili, arvasin, että tämä sujuu sinulta 'kuin valssi kesällä'. Yhdyn kaikkeen, mitä valitset.

    Oijoi, kunittele, millaista olisi, jos kaikki tämä kävisikin toteen...

    Sunnuntain lumia ja lumoa, Aili-IhaNainen!

    VastaaPoista
  3. Moi Minttuli!

    Hyvä että pidit valinnostani. Tein tämän nopeasti, ilman suurempaa pohtimista.;D

    Mukava nähdä, mitkä olisivat sinun valintasi, Minttuli.;)

    Oikein hyvää pyhäiltaa sinulle, ja terveisiä Tikkalasta.<3

    VastaaPoista
  4. Oi Leena-IhaNainen!

    Jos kaikki nämä toivomuksemme kävisivät toteen, maailma muuttuisi kuin taikaiskusta taivaan esikartanoksi.;D

    Sinulla oli myös oikein hienoja valintoja, joihin myös minä voin yhtyä.<3

    Ihanan mahtavaa sunnutai-iltaa sinulle Leena-LumiNainen.<3

    VastaaPoista
  5. Hienoja valintoja, voin allekirjoittaa kaikki.

    VastaaPoista
  6. Kiitos, Unelma.<3

    Oikein leppoisaa pyhäiltaa sinulle.;)

    VastaaPoista
  7. Hyviä valintoja, kiitos haasteesta,hyvää vaaliiltaa.

    VastaaPoista
  8. Kyllä kaikki saavat valita, peikko tietää.

    VastaaPoista
  9. Moi Helmi-Maaria!

    Voi olla, hyvä jos pidit.<3

    MYös sinulla on hienoja ja omanlaisiasi valintoja.<3

    VastaaPoista
  10. Ritva!

    Kiitos - kiitos - kiitos samoin.<3

    VastaaPoista
  11. Aili-mummo, kylläpä meillä olisi ihanaa täällä maanpäälläkin jo jos sinä saisit valita. Hyvin olet valinnut. Tämähän olisi kuin paratiisi.

    kiitos haasteesta.

    VastaaPoista
  12. Sylvi!

    Menikö elämä liian helpoksi, mitä arvelet??

    Mukavaa uutta viikkoa sinulle.<3

    VastaaPoista
  13. Kiitos Aili-Mummo tämä on upea haaste ja täytän sen mielelläni.
    Tästä sinun tekemästä valintalistasta en jättäisi yhtään pois. Se on monien ihmisten toivelista. Tuo Even piirustus on aivan ihana. Minun täytyy pyytää että Saga 6v piirtää minulla myös kuvan. Kyllä hän tekee sen, koska minä ompelen barbille juhla leninkiä , voidaan ottaa siitäkin kuva;)) Kiitos muistamisesta ja haasteesta.

    VastaaPoista
  14. Perusasiat kunniaan, vaikutetaan asioihin niin paljon kuin pieni ihminen pystyy!
    Tuli niin paljon minun ajatuksia esille, että olikin laitettava mietintäpipo päähän, ettei samat asiat toistu.....;)

    VastaaPoista
  15. Näihin kaikkiin on helppo yhtyä, mitä saisitkaan aikaan jos saisit valita! Listasi on niin täydellinen, että se saa ihan hengästymään. Katsotaan, löytyykö meikältä yhtään mitään näin upean listan jälkeen! Toivon sinulle taikasauvaa...

    VastaaPoista
  16. Hei Aikatherine!

    Paljon onnea sinulle haasteen johdosta, usko että listasi tulee olemaan upea!

    Minustakin tämä on sellainen haaste, joita harvoin blogeissa kiertää;)Mukavaa että pidät.;D

    Lapset ovat ahkeria taiteilijoita, paperi on onneksi halpaa eikä väritkään paljon maksa;))

    Sinä pidät lapsenlapsestasi hyvää huolta, ja ompelet barbille juhlamekkoa, lapsi on varmaan onnellinen.;D

    Oikein kivaa ja onnellista viikkoa, Aikatherine, ja kiitokset kommentistasi.<3

    VastaaPoista
  17. Moi Maikku!

    Jos maailma olis mummojen, ei maailmassa sodittaisi;)) Mutta mummot ja naiset yleensä ovat niitä taustajoukkoja, joiden varassa miesväki revittelee ja näyttää olevansa suuria ja mahtavia. Ahneus, ilkeys ja vallanhimo ovat typerryttäviä ominaisuuksia ihmiskunnassa;/

    Mukava että otit haasteen vastaan, ja seuraamaan mielenkiinnolla listaasi, Maikku;D

    VastaaPoista
  18. Hei Anja!

    Kiva että otat haasteen vastaan!
    Uskon, että sinulla riittää hyviä ja mielenkiintoisia asioita muillekin jaettavaksi;D

    Taikasauva olisi jokaiselle tarpeellinen väline, jotta voisimme edetä toiveissamme toteutumisasteelle saakka.<3

    Oikein hyvää viikonjatkoa, Anja-Regina: odotan mielenkiinnolla esitystäsi.<3

    VastaaPoista
  19. Hannele!

    Taitaa olla globaalia ajattelua, luulisin.;)

    Mukavaa viikon jatkoa, Hannele.<3

    VastaaPoista
  20. Kiitoksia, Seijastiina.<3

    Oikein mukavaa torstai-iltaa sinulle.;D

    VastaaPoista

Kiitos komentistasi! ♥