Google+ Followers

perjantai 12. joulukuuta 2014

Vaikeita kysymyksiä



Hiekka kiehuu, nuorukaisen ajatusmaailmaan on ilmestynyt
kantava voima, nainen miehelle ja mies naiselle.
Ja tuuli keittää kadut täyteen pyörteitä. Siitä on
kolmesataa vuotta kun viimeksi tapasimme.
Muistaakseni se oli Westfahlenissa, pienen kylän suuren kirkon
portailla. Sinä olit kauppiaan leski ja minä kuolemaa 
tekevä kerjäläinen.
Minä ojensin anovan käteni: "Oi rabbi, antakaa minulle palanen 
elämän leipää. Minä haluan vapauttavan tiedon!"
Sinun sormesi liikkuivat pääni päälle ja niistä virtasi voimaa 
sisääni, niin minä kuolin onnellisena.
Sitten minä olin kalastaja. Kalastin kaloja suurella verkolla
mutta sinua ei vain näkynyt.
Ja nyt tuuli keittää kadut täyteen pyörteitä.
Rakas ihminen on tullut taas
En kysy itseltäni olitko beduiini.
En kysy, olitko purjelaivan perämies, joka puukotettiin
Amsterdamin satamassa,
vai pontikkakuningas kultaisella 20-luvulla.
Mutta nyt minä tunnen sinut.
Minä tarjoan sinulle itseni halvalla. 
Minä tarjoan sinut itselleni kalliilla.
Hinta on rakkaus, hinta on elämä
hinta on hiustesi ruskea aallokko
hinta on pelkosi kirjava huntu,
on aika ottaa tarjous vastaan.


- ERIK GULLMAN -
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

♥Toivotan kaikille lukijoilleni oikein hyvää kolmatta adventtia! ♥♥ 
                     Aili-mummo


12 kommenttia:

  1. Kiitos runosta, ajatuksella luin!
    Hyvää kolmatta adventtia, joulu alkaa olla lähellä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hienoa Minttuli, ole hyvä:)
      Kiitos, samoin sinulle; lähellä on, todella! ♥♥

      Poista
  2. Kiitos hienosta runosta :)
    Joulu on jo ovella ja hyvää adventtia sinulle lämmöllä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ole hyvä, Mai! ♥
      "... Namusia ripustettu onpi kuusen oksilla".
      Kuin myös sinulle, ystäväni♥♥

      Poista
  3. Kiitos runosta. Hyvää kolmatta adventtia ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvä että tykkäsit, Irma;)
      Sitä samaa toivotan sinulle♥♥

      Poista
  4. Kaunis runo. Kiitos samoin hyvää 3 adventtiviikonloppua:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ;))
      Ole hyvä, ritva; samoin sinulle & läheisillesi! ♥♥

      Poista
  5. Taas kerran olet laittanut paljon ajatuksia herättävän runon, kiitos.
    (Sinä, joka tunnet niin uskomattoman paljon runoja ja runoilijoita, voisitko joskus vilkaista blogistani runoani, jonka tekijää en tiedä? Kiitos jo etukäteen ja hyviä joulunaluspäiviä!

    VastaaPoista
  6. Tuollaisia runoja sanotaan ns. tilapäisrunoiksi, joita kirjoitetaan esimerkiksi vieraskirjaan. Olen tehnyt pitkiä runoja joidenkin ihmisten vieraskirjoihin, niistä löytyy myös nimeni.

    Nimen voit etsiä itse, jos sellaisen haluat. Voit kysyä ystävältäsi, mistä hän runon sai, ja oliko siinä kirjoittajan nimeä.

    Oikein leppoisaa joulunaikaa sinulle, Nummentonkija♥♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, Aili! Tarkoitin ihan toista runoa, joka on nyt etusivullani ja nimeltään Joulun kynnyksellä. Anteeksi, kun vaivasin sinua näin joulukiireiden aikaan. Siunattua joulua sinulle ja läheisillesi.

      Poista
    2. Anteeksi Nummentonkija, ymmärsin väärin!
      Minulla on linkki toiselle sivulle...
      Luin kyllä runosi, vaan en osaa sanoa, kuka hän on.
      Kiitos toivotuksista; samoin sinulle ja läheisillesi myös ♥♥

      Poista

Kiitos komentistasi! ♥