Google+ Followers

perjantai 30. tammikuuta 2015

Jos ja kun



Jos olen valehtelija


Jos olen rikollinen, minun syntini on mittaamaton.
Jos olen ilveilijä, pilkkaan pyhiä asioita...
Jos olen valehtelija, syöstäköön minut taivaasta
murskaksi torillenne.

Jos olen valehtelija -
haudatkoot kadotetut sielut lyyrani
löyhkäävään rikkiliejuun,
ojennelkoon se rukoilevia käsiään kuudanöinä
kun ei mikään elollinen kulje ohi.

Jos olen valehtelija -
pyyhittäköön ihmeellinen nimeni taivaan seinältä,
runneltakoon helmiäiskirjaimet merenrannan paasia vasten,
salatkoot vedet minun alkuperäni,
älköön maailma koskaan kuulko minun taruani.

Jos olen valehtelija -
ihanat enkelit rakastavat minua silti
kuin kaunista ja kadotettua veljeä:
hän kertoi satuja kuulle ja taivaankannelle,
ilman niitä ne eivät voineet säilyä,
niiden hauras kauneus mureni rikki.


- EDITH SÖDERGRAN -
(suom. Pentti Saaritsa)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Toivotan kaikille lukijoilleni oikein hyvää viikonloppua!
                       Aili-mummo

22 kommenttia:

  1. Mukavaa viikonloppua myös sinulle :).

    VastaaPoista
  2. Kiitos, ja myös sinulle mitä parhainta viikonloppua ja kuukauden vaihtumista!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ole hyvä mummeli;)
      Kiitos! Hyvää helmiäis-helmikuuta sinulle ja Himmulle! ♥♥

      Poista
  3. Vastaukset
    1. Kuin myös sinulle Arvo;)
      Ihanaista helmikuuta tammikuun jatkeeksi! ♥♥

      Poista
  4. Tuollaset runot herättellee ajatuksia, kiitos. Mukavaa viikonloppua myös sulle.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ole hyvä, marumummeli♥
      Kiitos, samoin sinulle! ♥

      Poista
  5. Kiitos samoin Aili Mummo hyvää viikonloppua.♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvää alkavaa helmikuuta sinulle, ritva! ♥♥

      Poista
  6. Hieno runo. Alussa en tiennyt kenen runo oli kyseessä, mutta toinen säkeistö ja tiesin, että ei se kukaaan muu voi olla kuin Edith, hänellä on oma hehku noissa runoissaan.
    Kiitos ja hyvää viikonloppua :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Mai;)
      Tyylistä tekijän tunnistaa, jos on lukenut hänen tekstejään!
      Samoin sinulle; aurinkoista helmikuuta sinulle! ♥♥

      Poista
  7. Niin kauniin runon viikonlopuksi tänne meille laitoitkin!
    Kiitos ja hyvää viikonloppua sulle!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Harakka, ole hyvä;)
      Kiitos, kuin myös itsellesi! ♥♥

      Poista
  8. Vastaukset
    1. Kiitos Anna; tämä pariskunta tuskin riitelee..;)

      ♥♥

      Poista
  9. Taattua Södergrania. Jokin siinä aina kolahtaa kohdalle. Ja kuvassa hurmaavat hahmot! Kiitos Aili ja mukavaa viikonvaihdetta sinne Tohmikseen. ♥♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Anjuska;)
      Kiva että kolahtaa!
      Kuin myös sinulle sinne Porvooseen! ♥♥

      Poista
  10. Hyvät viikonlopun toivotukset myös täältä tuulisesta Kotkasta. Käytiin ulkoilemassa ja niin on nyt vilu, että oli pistettävä tuli kiukaaseen. Kohta sitten lauteilla lämmetään.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Paluumuuttajatar..:)
      Sauna on ihana paikka, siellä sielukin lämpiää - ja ruumis myös! ♥♥

      Poista
  11. Kiitos hienosta runosta Hyvää alkavaa Helmikuuta ♥♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ole hyvä, Irma;)
      Kuin myös sinulle! ♥♥

      Poista

Kiitos komentistasi! ♥