Google+ Followers

perjantai 23. syyskuuta 2016

♥ Ihanaa viikonloppua! ♥

Kuva ja musiikki: Youtube ja Joel Hallikainen. 


LÄHTEVIEN LAIVOJEN SATAMA

Minä olen vain satama pieni
joka laivoja rakastaa,
jossa aina öisin palaa
pari lyhtyä kalpeaa.
Minun luonani laivat ei viihdy,
olen pieni ja maineeton.
Pois suuria purjeita aina
meri kaunis kutsunut on.

Minä nytkin merelle katson.
Sydän itkeä melkein vois,
sillä syksyllä luotani lähti
se laiva ihana pois,
joka suurempi muita oli
ja jota mä rakastin,
kun se saapui korkein keuloin
ja purjein ylpeilevin.

Sekin laituri harmaat jätti.
Jäi veteen jäljet vain.
Minä kauan ja ikävöiden
sen valoja mereltä hain.
Tuli laivoja muita kyllä
tulisoitossa musiikin
ja tuoksuvin hedelmälastein...
Minä niitäkin rakastin.

Mutta niitten lähtöä koskaan
en itkenyt niinkuin sen,
jonka jälkiä vieläkin öisin
sydän vavisten hyväilen,
kun lyhtyni himmeinä palaa
ja mereltä tulevat
vain lokit ja tuulen leyhkät
ja laineet sieluttomat.


- OIVA PALOHEIMO -

////////////////////////////////////////////////////

Toivotan hyvää ja onnellista viikonloppua!
                   Aili-mummo        


8 kommenttia:

  1. Hyvää ja viihtyisää viikonloppua, Aili :)

    VastaaPoista
  2. Ihana runo/laulu, niin haikea.
    Hyvää viikonloppua!

    VastaaPoista
  3. Kaunis runolaulu Kiitos Niin myös Hyvää viikonloppua! ♥

    VastaaPoista
  4. Aurinkoista viikonloppua täältä saaresta meren keskeltä. Ulkona on lämmin ja takassa tuli, kun sisällä ei ole yhtä lämmin. Tuossa meidän rannalla elelee joutsenperhe kuuden poikasen kanssa. Poikaset ovat vielä ruskeita. Pieni huoli on, että ehtiikö ne kasvaa lentomatkalle.
    Tällainen viikonloppu :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Mai, hienoa että siellä merellä teillä on aurinkoa:) Meillä on vain harmaan pilvistä ollut koko päivän. Upea näky tuo joutsenperhe. Voi että kun ehtisivät, muuten käy huonosti!

      Kiitos tunnelmista Mai, ja antoisaa tulevaa viikkoa sinulle!♥♥♥

      Poista

Kiitos komentistasi! ♥